loading...

سحر کمالی

Justice Kaul با نقل قول از پابلو پیکاسو شروع می کند: «هنر هرگز عفیف نیست. بایدمنع شدن به بیگناهان نادان، هرگز اجازه تماس با کسانی را که ندارندبه اندازه کافی آماده شده است. بله، هنر خطرناک است. آ

Justice Kaul با نقل قول از پابلو پیکاسو شروع می کند: «هنر هرگز عفیف نیست. باید
منع شدن به بیگناهان نادان، هرگز اجازه تماس با کسانی را که ندارند
به اندازه کافی آماده شده است. بله، هنر خطرناک است. آنجا که عفت است، هنر نیست.»
قاضی با یادآوری غنای فرهنگ 5000 ساله هند می افزاید: «باستان
هنر هند هرگز خالی از اروتیسم در جایی که پرستش جنسی و گرافیکی است، نبوده است
بازنمایی اتحاد بین زن و مرد تکراری بوده است
قاضی با توصیف برهنه به عنوان یک «موضوع هنری همیشگی»، مشاهده کرد که
برخی از نقاشی‌ها را «زشت»، «مبتذل»، «فاسق»، «فروغ» و
"غیر اخلاقی" - اما مهم بود که به هنر از دیدگاه هنرمند نگاه کنیم. به عنوان یک
قاضی او باید «حق فرد برای گفتار و بیان» را متعادل می کرد
مرزهای اعمال این حق، برای جلوگیری از تبدیل شدن یک «ذهن بسته» به «الف».
ویژگی اصلی جامعه باز [ما]» یا «دریافت کننده ناخواسته اطلاعات»
از برخورداری از حق وتو بر حقوق دیگران برای همان اطلاعات.
اما علیرغم قدردانی او از سنت های هنری هند، داور فرهیخته
البته فقط می تواند بر جنبه های حقوقی پرونده استوار باشد. او مرور می کند
سوابق و قضاوت از ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا قبلا
بررسی رویه قضایی هند (به هر حال، قابل توجه است که قانون فحاشی در
قدمت هند به بخش 292 قانون مجازات هند در سال 1860 برمی گردد که همچنین
در پاکستان و بنگلادش اعمال می شود). طبق ماده 19 (2) هند
قاضی می گوید قانون اساسی «فحاشی که به عفت عمومی توهین می کند
و اخلاق خارج از حیطه حفاظت از آزادی بیان و
بیان… اما اولی هرگز نباید مانع دومی شود و باید
اساساً از دومی تخطی نکنید
عفت عمومی؟ Justice Kaul واضح است: "آزمون برای داوری یک اثر باید این باشد
از یک مرد معمولی با عقل سلیم و احتیاط و نه یک فرد خارج از عقل
مرد معمولی یا بیش از حد حساس فحاشی، به عقیده او، «درمان با رابطه جنسی است
شیوه‌ای که به جنبه‌ی نفسانی طبیعت انسان متوسل می‌شود یا این گرایش را دارد.» در
اصطلاحات حقوقی، بر خلاف تعاریف فرهنگ لغت، از وقاحت، چیزی که
صرفاً کسی را توهین می کند، دفع می کند یا منزجر می کند، اما تمایلی به انحراف ندارد
بنابراین نمی توان گفت که او فاسد است.
این معیاری است که قاضی کائول در مورد دادخواست های پیش روی خود اعمال کرد.
نقاشی های حسین به سختی قصد برانگیختن افکار شهوانی را دارند. در واقع،
قاضی خاطرنشان می کند، او به عنوان یک هنرمند «در واقع برهنگی را تجلیل می کند و آن را به عنوان آن می داند
ناب ترین شکل بیان در مورد نقاشی او از بهارات ماتا که داشت
قاضی که باعث آزرده شدن چندین خواهان شد، حکم داد که «لمس زیبایی شناختی به
نقاشی به اصطلاح فحاشی را در قالب برهنگی کوتوله می کند و آن را چنین جلوه می دهد.
picayune و ناچیز که برهنگی در نقاشی به راحتی می تواند باشد
نادیده گرفته شده'. شاکیانی که به در دسترس بودن تابلو اعتراض کرده بودند
قاضی گفت که در یک وب سایت همیشه می تواند انتخاب کند که به آن نگاه نکند
که «به نظر می رسد شاکیان آن دسته از افرادی نیستند که به سمت هنر بروند
گالری‌ها یا علاقه‌ای به هنر معاصر دارند، زیرا اگر این کار را می‌کردند، علاقه داشتند
بدانید که بسیاری از هنرمندان دیگر هستند که برهنگی را به عنوان بخشی از کار خود می پذیرند
هنر معاصر.'
"هنر و اقتدار تا همین اواخر هرگز رابطه سختی با هم نداشتند."
قاضی در حکم خود رعایت می کند. قضاوت او تا حد زیادی به سوی آشتی می رود
این دو بعید است که استدلال او در هیچ یک از هند مورد استقبال قرار گیرد
همسایگان اسلامی، اما مشاهدات بزرگتر او در مورد این مورد، شایسته توجه است
از هر هندی متفکری
به اعتقاد من مهمترین آنها رد گرایش اوست
افراد لاغر پوست (یا با انگیزه بدخواهانه) در سراسر کشور که ادعا می کنند
آزرده آثار هنری و ادبی. اگر به راحتی توهین می شوید، او استدلال می کند،
کتاب را نخوانید، به نقاشی نگاه نکنید یا وب سایتی را که به شما توهین می کند باز نکنید،
اما مانع از آن نشوید که هنرمند یا نویسنده از حمایت قانون اساسی خود لذت ببرد
آزادی بیان. آنچه حیاتی است، به گفته قاضی کاول، نگاه کردن به آن است
اثر هنری از دیدگاه هنرمند – به‌جای نیت او
واکنش بیش از حد حساس بیننده مبادا او بلافاصله توسط
قاضی عاقلانه از تیپ هندوتوا به عنوان یک شبه سکولاریست مجروح شده یاد می کند
سخنان سوامی ویوکاناندا در دفاع از رویکرد خود: «ما تمایل به کاهش داریم
هر کس دیگری را به محدودیت های جهان ذهنی خودمان برسانیم و شروع به امتیاز دادن به ما کنیم
اخلاق خود، اخلاق،

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آرشیو